lördag 8 mars 2008

Winds of the old days...


Idag tog jag dottern med mig till Solnahallen och den regelbundet återkommande skivmässan. Hon uppförde sig verkligen exemplariskt. Inte ett pip under 6 timmar bland skivbackar och trasiga hårdrockare med dålig hy och flintpage. I efterhand inser jag dock att jag borde haft ett par skivor till med mig hem, för trots att jag hatar nostalgiska köp så hittade jag några personliga milstolpar som jag gjort mig av med under svaga ögonblick:

Mental Hippie Blood-Pounds
Gruntruck-Push
Mary Beats Jane-S/T

Inte de mest hypade skivorna kanske, och trendkänslig som jag är valde jag följande:

Tom Waits-Mule Variations (60 spänn)
Bonnie Prince Billy-Master and Everyone (60 spänn)
Dr. Dre-2001 (25 spänn, dock med spermaindränkt booklet)

Ponera att Per Bjurman eller LoFi Håkan (Håkan Steen) skulle stå vid utgången för en kontroll. Då vill man inte ha Pounds i skivpåsen. Det kan jag garantera.

/Makkan


Inga kommentarer: