måndag 4 februari 2008

Diamonds and rust

Joan Baez var ihop med Dylan på -60 talet, blev ganska bryskt dumpad och skrev den här låten långt senare... Skall erkännas att jag nästan tog till lipen när jag såg den här live-upptagningen. Fantastisk röst, fantastiskt gitarrspel... Kan nästan höra Joans stämma på "Cracked Windows"... Det vore en duett av rang! Tilläggas bör att Judas Priest har gjort en riktigt osmaklig version av låten ifråga men den länken klistrar jag bara in... Av kosmetiska skäl:
http://www.youtube.com/watch?v=mIC7KQPDuDc&feature=related
/Makkan Motherfukker

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det du skriver är ju inte ens sant. Kanske ska ändra din text? Enligt Joan Baez själv handlar det om hennes man som hon var gift med under tiden den skrevs, så känns rätt fel att bara sitta och hitta på o låtsas veta.

Saigon Sickness sa...

Men vänta nu... Dylan och Baez hade ett förhållande, eller? Hon blev dumpad, eller? Baez har skrivit låten, eller? Jag tolkar som jag vill, eller?

Detta är inget uppslagsverk!

/Druglord