fredag 11 januari 2008

No gods, no masters

Nyårsafton 96-97 gav jag mitt livs dummaste nyårslöfte; att det var dags att jag fick mig en last. Jag har snusat sen dess..

11år senare är det dags att betala priset och inse att jag är en slav under nikotinet. Får jag inte morgonsnuset blir jag grinig, rastlös och senare helt slut i huvudet. Får jag inte en snus före och efter kaffet blir jag grinig, rastlös och senare helt jävla slut i huvudet. Får jag inte en snus när jag sitter vid datorn, ser film, jobbar, spelar, sover, leker, dricker & äter blir jag helt sprängd.

Har försökt sluta snusa två gånger under åren. Första gången lyckades jag hålla upp i 3 månader och bli av med nikotinberoendet enbart för att förstöra allt jobb med ”en sista snus". Andra gången började jag suga på giftpinnar istället men insåg som tur var efter ett tag att jag lurade mig själv och höll på att bli rökare.

Nu jävlar ska det bli av! Har köpt nikotintuggummi och bunkrat upp med snask (har insett att jag kommer att lägga på mig xx antal kilon men kommit fram till slutsatsen att det är det värt). Jag har även läst på om olika sätt att sluta och olika rekommendationer. Gjorde ett test på nätet där jag blev "rankad" som storsnusare och rekommenderad att först försöka trappa ner innan jag slutar helt.

Jag beklagar min omgivning, det kommer att bli ett helvete…
/Danjel

Ps. Ny saigon-sida är väldigt på G.. därav layoutändringen i bloggen.. håll andan!



Inga kommentarer: